17 Feb 2014

PEMBANGKANG PERHEBAT STRATEGI SERANG ISLAM, MELAYU


Kes-kes penghinaan terhadap bangsa Melayu dan Islam di negara ini terus berterusan hasil gerak kerja pakatan pembangkang.
Setiap hari ada sahaja kes tangkapan oleh polis terhadap mereka yang memaki hamun serta mencaci cerca samada raja-raja Melayu, Islam mahupun orang Melayu.
Komen-komen yang penuh dengan rasa benci, marah dan penghinaan ini memenuhi ruang siber di jaringan sosial seperti facebook, tweeter, blog serta komen-komen di bawah sesuatu artikel di dalam internet.
Terbaru seorang perempuan India berusia 27 tahun ditahan kerana didakwa mengeluarkan kenyataan yang menghina Sultan Selangor di dalam halaman facebooknya.
Ini bukan perkara baru malah bermula sejak Anwar Ibrahim dibebaskan dari Penjara Sg Buloh pada 2004.
Dalam usaha untuk melawan UMNO dan Barisan Nasional, Anwar menyekutukan PKR dengan Pas dan Dap dalam satu pakatan pembangkang.
Pada ketika blog menjadi kegilaan masyarakat untuk menulis apa sahaja yang mereka terfikir mengenai sesuatu isu samada politik, agama, sosial, dan sebagainya.
Pembangkang mengguna peluang ini untuk menyebarluaskan pengaruh dan pemikiran mereka secara agresif.
Melalui pasukan siber, mereka mempengaruhi minda rakyat dengan penulisan yang penuh dengan unsur fitnah dan tohmah.
Rakyat termakan dengan cerita rekaan Anwar dan pembangkang mengenai isu rasuah, penyelewengan dan pembaziran serta gaya hidup mewah pemimpin kerajaan.
Hasilnya pada Pilihan Raya Umum 2008, BN kehilangan lima negeri termasuk Kelantan.
Selepas menawan Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Perak (untuk seketika), pembangkang memperhebatkan lagi strategi dan propaganda mereka menyerang kerajaan.
Kini jaringan sosial seperti facebook dan tweeter sudah muncul dan mereka mengeksploitasi landasan sosial baru ini dengan sepenuhnya.
Kali ini mereka tidak berhenti memainkan isu rasuah dan penyelewengan tetapi memgembangkan serangan mereka meliputi sosok peribadi raja-raja Melayu, menghina orang Melayu dan Islam secara terang-terangan dan lebih berani atau 'daring'.
Di samping organisasi-organisasi bukan kerajaan seperti Bersih yang didokong olen pertubuhan Yahudi antarabangsa menyalurkan dana yang besar untuk menyerang kredibiliti Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Polis DiRaja Malaysia (SPRM), Kementerian Dalam Negeri dan sebagainya.
Parti-parti pembangkang pula mengatur strategi untuk menimbulkan keradaan huru hara dan ketegangan dalam negara dengan menganjurkan pelbagai perhimpunan dan demonstrasi untuk menaikkan kemarahan rakyat.
Mereka menggunakan isu-isu seperti kenaikan harga minyak dan kos sara hidup, pinjaman PTPTN dan lain-lain isu untuk sengaja menyerang kerajaan walhal dalam setiap isu kerajaan telah mengambil inisiatif dan langkah yang sewajarnya untuk mengatasi apa jua masalah.
Pembangkang memilih jalan rusuhan jalanan daripada dialog dan kompromi untuk menjayakan agenda mereka menumbangkan sebuah kerajaan sah yang dipilih secara demokratik.
Pembangkang juga menggunakan organisasi sebagai Comango untuk mempertikaikan negara ini sebagai sebuah negara orang Melayu dan Islam sebagai terasnya dengan membawa isu-isu sensitif yang menyentuh kesucian Islam kepada forum antarabangsa.
Comango berkempen agar masyarakat dunia mengutuk Malaysia kerana mengamalkan syiar Islam dan nilai-nilai serta adat ketimuran.
Mereka mahu Malaysia menjadi sebuah negara seperti di Eropah dan Amerika Syarikay di mana perkahwinan sejenis dibenarkan, budaya gay dan lesbian boleh bergerak bebas, fahaman yang merosakkan pemikiran manusia seperti liberalisme juga diajar di sekolah dan institusi pengajian tinggi di negara ini.
Ini adalah agenda yang dibawa olen Anwar selepas dibebaskan dari penjara.
Tujuan beliau ialah untuk menukar sistem demokrasi dan raja berperlembagaan kepada sistem republik di mana tiada lagi hak-hak istimewa orang Melayu dan Islam tidak lagi menjadi agama persekutuan.
Anwar tidak sayangkan bangsa Melayu atau negara ini.
Asalkan beliau boleh menjadi perdana menteri, apa cara sekali pun adalah halal baginya.
Menjahanamkan bangsa dan agama tidak mengapa bagi Anwar asalkan impian di hatinya tercapai untuk duduk di kerusi empuk di Putrajaya.

--
Sent from my Android phone with K-9 Mail. Please excuse my brevity.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan