4 Nov 2013

Taktik Kotor dalam PRK Sg. Limau Bakal Kuburkan PAS


Dalam dua minggu ini, kita telah menyaksikan bagaimana taktik kotor dalam berkempen mencemari PRK Sg. Limau. 
 
Antara yang paling hangat diperkatakan ialah tindakan PAS menggunakan gambar superimpose dalam usaha untuk menunjukkan kononnya calon mereka rapat dengan arwah Tan Seri Azizan.  PAS ternyata tidak mampu memutarbelit isu ini dan terpaksa mengakui bahawa mereka menipu atau bermain kotor semata-mata untuk meraih undi. 
 
Satu lagi taktik yang kurang menyenangkan ialah tindakan PAS menggunakan gambar arwah sebagai bahan kempen.  Ini dilihat sebagai cubaan mengheret orang yang 'telah tiada' dalam kempen politik dunia, iaitu amat biadap dan tidak sensitive. 
 
PAS juga dikesan sengaja mengsabotaj banner dan bunting yang BN iaitu satu tindakan yang tidak matang dan tidak menepati ajaran Islam. 
 
Hari mengundi pula memperlihatkan PAS semakin ganas, sehingga sanggup membaling bata ke arah wanita hanya kerana beliau berkempen untuk UMNO. 
 
Jelas, akhlak Islam langsung tidak ada pada PAS. 
 
Namun, semua taktik ini tidak dapat menandingi perbuatan meletakkan replika kaki di lampu isyarat bagi menyindir arwah Tan Sri Azizan.  Malangnya, setakat ini tiada pihak yang mengaku bertanggungjawab dan tiada tangkapan dibuat. 
 
Pihak PAS cuba membayangkan bahawa itu adalah perbuatan UMNO manakala pihak UMNO pula menuduh PAS melakukannya sendiri untuk menyalahkan UMNO. Sehingga kini, tuduh menuduh ini tidak membawa apa-apa penyelesaian, manakala rakyat terus menggeleng-gelengkan kepala melihat politik keterlaluan di Sg. Limau. 
 
Bagaimanapun, ramai cenderung mempercayai PAS yang melakukannya kerana PAS sudah terkenal dengan taktik kotor.  Di masa yang sama, UMNO pula terkenal dengan kempen bersih yang dipromosi oleh Datuk Mukhriz Mahathir. 
 
Sebenarnya, reputasi PAS telah terhapus sepenuhnya sejurus selepas gambar superimpose calon dengan arwah Tan Sri Azizan didedahkan.  Pendek kata, PAS telah sinonim dengan taktik kotor dan dengan itu, rakyat lebih mudah percaya bahawa PAS yang meletakkan replika kaki di lampu isyarat di kawasan itu semata-mata untuk menuduh UMNO. 
 
Dengan sikap PAS yang begitu hina, kita hairan jika masih ada pengundi Sungai Limau yang mengundi PAS dalam PRK ini.   Parti yang sanggup berkempen cara kotor tetapi menggunakan nama Islam, wajib ditolak mentah-mentah.

--
Sent from my Android phone with K-9 Mail. Please excuse my brevity.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan